Galatesbugten på Kreta

Sidste dag med bil var onsdag.

Da koerte vi en mindre tur paa en time til halvoen Akrotiri, hvor vi koerte op til den betagende udsigt fra Goudabugtens runding, hvor alle de mange smaaoer, de stejle bjergtinder, havets dybblaa farve og farvekontrasterne tog vejret fra mig. Igen og igen. Fantastisk smukt er det.

Efter frokost paa en lokal taverna, hvis mad desvaerre for foerste gang skuffede tog vi til en lille badebugt Galates, som er ret turistet, men meget boernevenlig med det hvide rene sand og den lavvandede bugt med helt ren vand. Priserne for parasollerne var ogsaa helt i top - 8 euro!! Drengene kunne svoemme ud til en lille oe, men vi opgav dog, da der var mange skarpe sten i vandet. Mindstepigen loeb ogsaa ud i vandet.

Det er skoent at rejse med sine boern, men det er ogsaa haardt arbejde! At vaere afsted 24 timer i doegnet med 3 smaa boern, der konstant skal snakkes med, pusles om, smoeres ind i solcreme, vaskes, ordnes, organisere og konstant afveje alles behov goer mig traet. Jeg sover godt om natten og de sidste 2 dage har vi holdt siesta sammen med mindstepigens lur. Det bliver tit efter kl. 21.00 om aftenen, saa manden og jeg er traette. Vi hjaelper hinanden og aflaster hinanden, men der er alligevel altid lidt, der skal ordnes.

Jeg goer det dog igen. Manden og jeg er enige om at holde endnu en omgang orlov inden mellemste soen bliver 9 aar og orlovsmulighederne frafalder. Saa er mindstepigen ogsaa det aeldre til den tid.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...